Idag om varma och kalla samtal som B2B förhållbar omställning: Har man produkter med Grit (Typ vegan eller ekologiskt som Cirkulärt – Som gör skillnad, som fair trade utan Green Wash) och som man tror på behöver man inte vara o-transparent! Transparens skapar värmen 🪬🪬🪬
Transparens är framtiden, då vet alla vem Du är, och kan relatera, utan att vara säljig / närgången. Om Du inte kan vara transparent då kan Du ju inte tro på vad Du nu än säljer!!!
Min reflektion är att varumärkes bygge ÄR viktigt!
Du kan inte ”Göra en Max Hamburgare”, dvs mena på Du är ekologisk men inte är det och skriva så fint om Klimatkompensering: Veganer goes: Zzzzzzzz . . . Om din strategi är om att ”låtsas” vara grön, tyvärr, är det ca 8 av 10 bolag som gör så. Du sticker då icke ut!!!
Att marknadsföringen och hur medierna syns, är viktig, viktigt med transparens! Som sagt! Samtidigt som man tänker på produktens kvalitet. 2000-tal kan kunder, säg kräsna veganer, de kolla upp dig. På 2000-tal, kan Du liksom fotografera vad Du säger. Det går inte att ljuga, om man inte är typ proffesionell mytoman, som är så korkad, att tro man inte blir påkommen med skit och plast produkter som förstör haven!
Det går inte med att säga något, sen inte stå upp för det. Jag står för att en Grön ny marknad har öppnat. Då hjälper det inte med ”Ecolicious”, när man samtidigt sabbar, typ regnskog osv . . .
Vi inom Fair Trade ger bolag, frist till omställning med ekologisk- och ekonomisk hållbarhet!
Det gäller att läsa på vad Green Washing är! Själva poängen är att transparens = Ger dig varma kräsna produkter, ingenting är omöjligt?!
Jo, min poäng, är, att transparens ger dig fördelar med ”varma samtal”, då folk kollar ju upp bolag. Kolla in H&M och lär på tvärtom-språk (Alltså gör inte ”en H&M”): https://youtu.be/5-ImoKhymL4 Och veta vad de leverantörer Du har köper! Vet Du inte vad dina leverantörer sysslar med, käns som om jag tyvärr måste varna och berätta om att det är KÖÖÖRT lopp. 😀😀😀
Transparens ger trovärdighet, och trovärdiget ger dig varma prospekt, och då får man jobba på varumärket!!! 😀😀😀 Mitt varumärke är något jag måste själv jobba, ”på”! Jag målar i olja och petrokemiska akryler: Om jag driver om divestering och köper råolja Skit, så är det som om Du var vegansk bacon-ätare. Du fattar, vad kan man alltså göra mot Green Wash, och Vegan Wash! 🌸🌸🌸