I mina B2B – Böcker står det att kunder är kräsnare än innan. Ja? Vad är det för fel med att många, som jag upplever det, tycker att ekologiska produkter: ”Är fint”? Och helst också utan Grönmålning – Detta är samtliga säljares största misstag: De säger de måste ”tro på sin produkt”, annars säljer det inte?
Klarar Du av att ”tro” på dina regnskogsmöbler?
Klarar Du av att ”tro” på din plastik kirurgi?
Klarar Du av att ”tro” på plasten i haven?
Jag tror på trä från Better Globe, det är en bank, som man kan investera i, genom att köpa träd. Det skapar win win win situation och bygger infrastruktur i Uganda, win win win igenom att Du får dubbelt tillbaka, när skörden sker.
Jag tror inte på skönhets hets men jag tror på att musklerna i ansiktet, också är lika bra att kunna träna? Då behöver man inte plastik? Testa Naturlig Ansiktslyftning utan kirurgi, eller iaf som ett komplement? Samt sluta tro Du e ful?
Det finns ett bryggeri i Australien med två surfare som tröttnade och deras bolsg som brygger ekologisk öl med öl öglor runt 6-packet som sköldpaddor kan äta istället för att fastna, i?
Ser ni?
Finns det problem finns det lösningar?
Dina frågor:
- Hur ska mitt bolag omställa?
- Hur ska vi slippa känna skam?
- Vad händer med tipping points?
- Kolla det finns massor med exempel på hur bolag kan sköta det: Framför allt: Lova inte mer än Du kan hålla: Undvik Grönmålning eller så kallad Green Wash? Eller anställ mig?
- Hur ska Du undvika klimatskam? Kolla: Det finns alltid någon som brinner för dessa frågor som säkert redan jobbar hos dig: Fråga i din stab? Varför är det skam med omställning? Tvärtom min vän. Det är alltid win win win med Sustainability: Vem vill inte dricka mera GOTT Fair Trade kaféer så får kaffebönor pengar till sina barns skolgång? Som exemplen?
- Tipping points som jag ser det, som finns inom B2B är att många (8 av 10) bolag använder sig av sk Grönmålning alltså att din produkt inom reklamen ser ”hållbar ut”? Sedan upptäcker dina kunder att så inte var fallet? Då kommer ditt bolag tappa ansiktet: Gina Trico – Style?
Jag har aldrig varit mån om mitt rykte?
Jag är totally Joan Jett – Bad Reputation, men det handlar om mig men när det handlar om ditt bolag, är Du ju väl mån om ditt varumärke?
Ok. Dåligt rykte behöver inte vara ”dåligt”?
Bank Rånaren som fick samtliga att heja på honom, i en gammal film från 1970-talet, och lekte katt och råtta med polisen? Eller True Colors of Benetton om ni minns deras reklam på 80- och 90-talet?
Dessa år av mord- & död på TV 📺 hos Gazas barn på 2000-tal gör ju True Colors of Bennetton som verkningslös reklam. True Colors of Benneton hade precis samma bilder på 80-talet, men tider förändras! Idag hyllas transparens och ekologiska bolag. Som 8 av 10 inte nu förstår vikten av Bad Reputation?
Gör inte en Gina Trico:
Gina Trico: https://lnkd.in/eaPefvnm
Enligt människorättsorganisationer finns det alltså 8 av 10 bolag med Grönmålning.